בעלי עסקים רבים מנסים לצמצם את ההוצאות שלהם ובמיוחד בתקופה זו. לצד צמצום ההוצאות ישנו רצון לבצע פעולות יעילות שיובילו ללקוחות רבים. עבור אותם בעלי עסקים פנינו אל קונספט1 – בניית וקידום אתרים ויחד כתבנו את המדריך המלא: קידום אתרים – עשה זאת בעצמך.
אם יש לכם אתר ועוד לא ביצעתם פעולות קידום, הוא "שוכב" ברשת וספק אם יביא לכם לקוחות. אם גם אתם הבנתם שהגיע הזמן לקחת את האתר צעד אחד קדימה ולהתחיל להביא לקוחות מהרשת, זה מה שתרצו לעשות:
הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות הוא מחקר מילות מפתח. אתם רוצים לדעת מה הלקוחות שלכם מחפשים ומה מעניין את הגולשים. את המחקר מומלץ לעשות עוד לפני בניית האתר, אך אם כבר יש לכם אתר ואתם תוהים כיצד לקדם אותו, חשוב שתערכו מחקר מילות מפתח.
היום ישנם כלים שונים, חלקם בתשלום וחלקם חינמיים שתוכלו להשתמש בהם ובעזרתם להוציא ביטויים שגולשים מחפשים ברשת. בין היתר תוכלו להשתמש בכלי תכנון מילות המפתח של גוגל, לחפש את הביטויים שגוגל משלים בתחילת החיפוש ואפילו לבחון על מה המתחרים שלכם כותבים. לאחר שתכינו את הרשימה תוכלו להתחיל לכתוב תכנים שיכילו את אותן המילים וזה מוביל אותנו ישירות אל הסעיף הבא.
התוכן תופס מקום חשוב ומשמעותי ובשנת 2021 כל מי שרוצה לקדם את האתר שלו חייב לחשוב להתחיל ליצור תוכן. לרוב, תרצו לכתוב מאמרים כדי לקדם את האתר שלכם אך זה לא מספיק. את התוכן תרצו לכתוב כשאתם מתחשבים במילות המפתח והכי חשוב, הוא חייב להיות איכותי.
התוכן שתכתבו צריך להיות מקורי משלכם, ייחודי ובעל ערך. אתם יכולים לכתוב מענה על שאלות נפוצות שהלקוחות שואלים אתכם, לכתוב רשימות של טיפים, להכין מדריכי "איך ל…" והעיקר שתעניינו את הקהל שלכם. אם אתם לא מרגישים בנוח לעשות זאת בעצמכם או שאין לכם זמן, תוכלו למצוא כותבי תוכן איכותיים ומנוסים שיעשו זאת עבורכם.
צילום: מאגר תמונות Depositphotos
חלק מעבודת הקידום נעשית ברשתות החברתיות. אנשים מבלים ברשתות שעות והזמן רק הולך ועולה. אתם רוצים לספר לחברים שלכם ולקהל שלכם מה אתם עושים ולעשות זאת בטעם טוב. פרסמו את התכנים שלכם, טיפים ושימו לינקים ברשתות החברתיות לתוכן שיכול להיות רלוונטי.
שימו לב, אתם לא רוצים להעמיס על הקהל ובטח שלא למכור את עצמכם בכוח. אתם רוצים לפרסם בעצמכם במקומות ראויים כמו הדף הפרטי שלכם או הדף העסקי ואם אתם מפרסמים בקבוצות, עשו זאת בטעם טוב, בהתאם לחוקי הקבוצה וקודם כל תקפידו לתת ערך לקהל שלכם.
אנחנו חיים בעולם דיגיטלי אך צריכים לזכור שאנחנו עושים עסקים עם אנשים. עסקים שמשכילים לשתף פעולה עם אחרים יכולים ליהנות מתוצאות מרשימות. שיתוף פעולה יכול להיות הופעת אורח בעמוד הפייסבוק, פתיחה של קבוצה משותפת, פוסט אורח בבלוג ואפילו אירוח בפודקאסט.
ישנם כל כך הרבה ערוצי תוכן היום והקהל יכול להגיע אל האתר ואל העסק ממקורות תנועה רבים. ברור כי מעטים מהעסקים יכולים לחלוש על כל הערוצים ולכן שיתוף פעולה יכול לתת בוסט לעסק ולקידום של האתר.
אחד האמצעים הטובים לקדם את האתר הוא ליצור הפניות מאתרים חזקים. אתם יכולים להגיע לאתרים משמעותיים בעלי תנועה רבה, ליהנות מהתנועה שלהם אל האתר שלכם ובנוסף, להיתפס כאוטוריטה בעיני הקהל שלכם.
חשבו על כתבה שמתפרסמת עליכם במאקו, וואלה או אתר עוצמתי אחר. ברגע שתשתפו את הכתבה, הקהל יתפוס מכם ככאלו שהאתרים הגדולים מתעניינים בהם. בדרך זו תוכלו גם ליהנות מקידום וגם מיצירת עניין בקרב הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.